CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, May 24, 2009

Secebis Ingatan di kala MMS (BABAK 1)

 Pada mulanya, memang aku mengaku aku nak sangat join perkara MMS ni sebab nak stay kolej. Ditambah plak dengan sokongan Sharifah & Anis yang berbaik hati amikkan borang untuk aku, aku pun jadi lebih semangat nak join. Tapi ikhlas tu masih belum berapa ada la dalam hati. Serius beb. Fokus utama ialah nak stay kolej. Itu pokok pangkalnya.


Tak berapa lama lepas hantar borang, aku tunggu-tunggu jugak panggilan dari admin HEP INTEC. Tapi perkara tak bestnya ialah aku still jugak tak dapat panggilan walaupun pada masa sama rakan-rakan seperjuangan dah pun berjaya dihubungi oleh admin.

 

11 Mei. 

Meeting untuk mereka-mereka yang terpilih untuk jadi PM (Pembantu Mahasiswa oke,bukan Perdana Menteri). Dengan harapan tinggi membukit untuk melihat nama terpapar di kalangan mereka-mereka yang terpilih, aku pun pegi la meeting dengan jayanya. Ditemani Ramzi yang tak letih-letih bagi kata semangat kat aku, aku try la cari nama aku kat attendance list. As expected, even dah berkali-kali aku belek-belek list tu, nama aku memang takde. Mental dah koyak sikit time tu. Berbekalkan sokongan Ramzi untuk aku jumpe sorang wakil admin HEP kat situ, aku pun dengan tak malunya meminta (or actually sedikit merayu) untuk join perkara MMS nih. Nak dijadikan cerita, nama member aku; Syafrein ada 2 kali, so aku konon-konon mintak supaya aku replace name Syafrein yang alih-alih ada 2 kali tu. Macam desperate gile je kan? Tapi memang aku desperate pun. Nak stay kolej punya pasal. Haha.

 

Papehalpon, setelah episod drama yang pendek mengalahkan siri Kisah Benar kat TV3 tu, aku pun berjaya menjoinkan diri. Gembira kot. =) Ramzi, ko memang main peranan di kala aku hampir give up untuk join perkara MMS neh. Time kasih banyak weh!

 

Oke, entri sambungan akan mengisahkan momen-momen di kala Kursus PMMS (bukan Pre-Menstrual Syndrome). C ya latr bebeh!

0 comments: